Storstädning på gång eller? Njaaaa

Ännu en grå och regnig dag, jag vill INTE va ute.
Tur Ebba ska till dagis så jag slipper kånka på mig o gå till närmaste lekplats de första jag gör när jag vaknar.
Får spendera hemmatiden med o städa här hemma, lite mer ordentligt än de senaste gångerna.
Låter väl spännande eller hur?

Sånna här dagar kan jag verkligen önska jag hade körkort.
Då hade jag tagit mig en tripp till Ikea eller kanske allum, inte för shoppandes skull utan för att komma hemmifrån och fördriva tiden lite.

Åh jag ser verkligen fram emot att plantera o ordna här hemma.
Få ett gulligt litet land o ngra fina krukor, tur jag har en syster som är florist och kan hjälpa mig visa hur man gör.
(Jag är INTE kreativ för fem öre)

Har ni några tips om hur man på bästa sätt kan få dagen att gå någulunda fort när de regnar o man har tight ekonomi?
Alla tips mottages tacksamt =)

Dags att väcka Johan o börja göra sig ordning för att gå iväg till dagis.
Ha de bra hörrni, trots regnet =)


Kommentarer
daniella

Hahah ja men visst va den fjantig?

blev så full i skratt å tyckte synd om människan som kommenterat detta så jag va ju bara tvungen att göra ett inlägg om det :P

2010-03-31 10:11:14
URL: http://dellisch.blogg.se/
Kerstin

hej Emmelie!



Visst är det roligt med förväntningar på sommaren o alla växter...

Ett litet tips som du kan börja med inne är att ta vitlöksklyftor o sätta i jord i krukor..

det växer upp fina gråna blad som är milda att lägga i sallad eller på macka eller i maten ..

bara att klippa ner!!

sen är det bra att köpa perennväxter... sånna som kommer år från år.. och kryddor .. sök på google så hittar du massor me fina sidor o bloggar om trädgård.. och du .. det är inte tantvarning.. det är inne att ha trädgård!!! ;-)

Jag har ett litet växthus som du kan få om du vill...det är nog dryga metern högt.. ca 60 cm bred och sisådär en 40cm djupt.. med plast och dragkedjor till öppningarna..

vet inte när nån har vägarna förbi er bara .. men om du vet att nån skall ner så får du gärna det av mej ,,,

i helgen åker vi upp till Micke o Elin på dop o mickes 35 års kalas..

Jag skäms .. för vi har inte varit dit sen Micke flyttade.. Vi var varken på bröllopet eller deras 30 års kalas så nu tog vi beslutet att verkligen fara dit över påsken ..

Det är så underbart att se alla fina bilder du lägger ut här ,, har väl inte varit så pigg att jag orkat skriva inlägg men du skall veta att jag faktiskt tänker på er och blir glad när jag läser..

ha de gött nu ....

hälsa Johan o Ebba

kram Kerstin

2010-03-31 12:33:45
Snart pappa.

Städa är ju en mkt viktigt regel inom hushåll. Någ har vi någon som kan sticka tröjor till barnet, men har tyvärr ingen bra kontakt. Vet att det är farligt om barnet är för vamt än för kall. Har både lärt mig och läst om det! :)

2010-03-31 13:50:06
URL: http://pappatobbe.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0