Min rädsla

Jag har en liten rädsla...

En liten rädsla att bli en sån där mamma som inte bryr sig längre.
Som inte sminkar sig och inte anstränger sig de minsta.
Jag påstår inte att man behöver spackla upp sig till max och trippa omkring på höga klackar medans man kör barnvagnen.

Men hallå , att sätta på lite mascara, dra en borste genom håret o sätta på sig något annat än mjukisbyxor är la inte för mycket begärt?
Tycker de ser så illa ut med mammor som slutar helt bry sig om sig själva bara för dom fått barn.

Mjukisbyxor är kanoners hemma om kvällarna o dagar men är inne.
Sen har även jag sånt när jag går ut ibland, men inte jämt.

De är en rädsla jag har.
Att jag slutar bry mig om mig själv blir en såndär grå liten mus.
Åh ni missuppfattar inte nu va?

(Tro nu inte jag köper tusen saker till mig själv, springer hos frissan o fixar o donar stup i kvarten. Men jag försöker iaf göra de bästa av de jag har hemma, vägrar se så trött ut som jag ofta känner mig)

Håller ni inte med mig?
Hur känner ni?


Kommentarer
Radbecka

Bööphen sån kommer du aldrig bli! Va inte rädd för de.

2010-05-08 21:44:07
URL: http://rebeckalandin.blogg.se/
jonas och carina

vi tycker ni är fina du och ebba

2010-05-08 22:14:56
Daniella

håller med dej! haha jag hade ju till och med med mej mascara till bb ;) då kände jag mej friskare å piggare..

2010-05-08 22:51:48
URL: http://dellisch.blogg.se/
Cina

Precis så som du tycker jag med.Jag tror inte du blir sån. Tycker du alltid ser fin ut.Kram Cina

2010-05-08 22:54:12
Annica

Hej Emma o tack för svar!



Nu har jag kontaktat Penny... Hoppas på att hon svarar...



Må gott o ha en bra helg

2010-05-08 23:24:35
URL: http://annicajohansson.blogg.se/
Louise

trött på alla mode eller skvaller bloggar? Kolla in min blogg för att veta fördelarna och nackdelarna i dagens samhälle. TYCK TILL

2010-05-08 23:26:04
URL: http://isaidnomorewar.blogg.se/
Lizette

Du är vacker som du är Emme! Men du kommer aldrig att bli en sådan mamma som du är rädd för att bli!!!! Saknar dig! Kraaam!!!!

2010-05-09 09:50:11
Viola

Håller helt med dig. Vi är ju fortfarande rätt unga och oftast har man ju ändå lite intresse av att fixa sig och så. Jag orkar sällan bry mig om att sminka mig när jag bara är hemma och kanske bara ska ner till affären, men ibland längtar jag lite efter att ha en "anledning" att klä upp mig lite faktiskt.

2010-05-09 12:04:12
URL: http://mummyfied.blogg.se/
josefin

Förstår precis vad du menar, JAG har faktiskt sunkat ner mig sen jag fick Mirell :( Men jag har inte tid att sminka mig, prioriterar städa och sånt som behövs istället :/ :( fast duschar gör jag iofs varje dag haha :)

Therese

Jag håller verkligen med dig! Tycker inte att man behöver förfalla bara för att man fått barn. Det är klart att mans ka göra sig iordnin goch inte bara gå och dra i urtvättade mysbyxor. Inte ute i alla fall. Ha en bra dag! Kram

2010-05-09 13:45:24
URL: http://www.metrobloggen.se/tegu


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0