De är skit men hur ändrar man på någon inpräntat?

Jag är inte redo för en ny vecka. Känns som om jag har kommit i någon period då jag är nere i största allmänhet och att minsta lilla bakslag blir till världens största grej för mig.
Som det här med vikten som jag fortfarande inte glömt, jag sitter fortfarande och tänker på de och mår skit utav de rent ut sagt.
De är inte så jag vill att de ska vara!
Hur ändrar man på ett inpräntat tankesätt då?

Jag ska klara de iaf, ska försöka nå mina mål utan att sparka på mig själv.
Frågan är bara hur?


Kommentarer
Emelie

fake it 'til you make it!

Om man säger nånting till sig själv tillräckligt många gånger så tror man till slut på det...Vi tjejer brukar ju säga typ "jag är så ful", "jag har stor mage" , "va dum jag är" till oss själva hela hela dagarna.



Mitt tips är att säga "jag är vacker - jag har en utstrålning som andra ser men som jag inte ser i spegeln" , "det här kommer att bli en jättebra dag" eller liknande, till sig själv fast man inte tror på det. Säg det ofta..det kommer bli lättare o lättare att tro på det.

2010-11-29 10:19:14


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0