Det svenska ordet lagom.

Torsdagar är oftast långa och relativt stressiga. Man har sånna dagar och mina är nästintill alltid tisdagar och torsdagar, så det gäller att försöka lugna ner sig och inse att jag bara kan göra en sak åt gången. Stress kan förstöra både kroppen och psyket så jag måste lära mig hantera de.

Ibland känns de som om alla mina dagar ser likadana ut. Försöker variera mig och hitta på så mycket som möjligt för att ge dagen de där lilla extra. Att dagarna ska bli grå och detsamma skrämmer mig något otroligt. Att sitta och slappa och vänta på att tiden ska gå är alltså inte min starka sida alls. Allting ska vara lagom. Lagom mycket stress är hälsosamt, lagom mycket träning är bra, lagom mycket skolarbete.. Ja ni förstår listan kan göras lång.
Men hur uppnår man egentligen de där speciella lagom? Inte för mycket och inte för lite. Jo man tackar, det är lättare sagt än gjort..


Kommentarer
Linda-Blivande Mamma

Haha lagom är bäst;) Jadu att uppnä det är som en väg man får lägga lite i varje skål=)

Nu finns det bilder på barnrummet=)

2011-03-03 12:34:53
URL: http://hummingbird.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0