Hur får man tiden att räcka till?

Man hinner inte med mycket med två barn. Klart man kommer in i rutiner sen när han är lite större och man har koll på vad han vill.
Just nu är det bara mata och den tiden han sover försöka underhålla storasyster på bästa möjliga sätt.
Får faktiskt lite dåligt samvete över att jag inte kan springa iväg till första bästa lekplats och låta Ebba springa av sig och leka, men jag måste läka först och Hugo måste va okej med att ligga i vagnen.

Älskar mina två barn, trodde verkligen inte det var möjligt men de är två olika kärlekar och inget någon av dom behöver dela med sig av.

Jobbigaste nu är iaf det dåliga samvetet gentimot Ebba, hon vill ju ut på roligheter och hitta på saker även om mamma inte kan just nu.
Hoppas den känslan försvinner snart!


Kommentarer
Clara

Kan inte Ebbas pappa leka med henne nu? Han har ju sina tio dagar han ändå ska ta ut och då är mitt tips att han tar 20 halva dagar, så han är hemma när Ebba inte är på dagis.

2011-11-21 09:17:41
URL: http://cklaris.blogg.se/
Lina

Pappa Johan då? Vad gör han? Han kan väl leka med Ebba? :)

2011-11-21 09:35:50
Frida (Busfia)

Förstår så väl ditt dåliga samvete! Är där jag med. Men du har inte din man hemma? Sambon hade möjlighet att vara hemma nästan tre veckor efter Iris föddes och det var guld värt. Då kunde jag ta den ena så tog han den andra, osså försökte vi varva så gott det gick. För mig hjälpte det att få ha en stund varje dag när jag enbart hade storebror-tid. Om än jag inte heller kunde gå till nån park eller göra såna saker så gjorde vi sånt som jag kunde trots att jag var snittad. Vi bakade eller målade eller pysslade. Så fick pappan göra det mer fysiska som lekparken eller liknande. Det dövade samvetet en del.

2011-11-21 15:00:14
URL: http://elskebarn.blogg.se/
Stina

Vad fin han är! Och vilket fantastiskt bra namn :)

De där me de dåliga samvetet får nog alla tror jag,, man är ju bara mänsklig! Inte supermänsklig.



O nu har ja börjat blogga igen om du vill fördriva den lediga sekunden du har i veckan ;)

2011-11-21 20:05:26
URL: http://stinaohugo.blogg.se/
Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Stort grattis! Vad fin han är!

2011-11-21 21:08:55
URL: http://hannafialotta.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0