Idag håller vi tummarna extra hårt.

Kaffet i handen och försöker vakna till liv. En varm och nyvaken Ebba som kramar mig och säger hon älskar mig. Tänk va deras små ord kan göra mycket.
Sömnen är verkligen inget min kropp prioriterar nu i slutskedet, sover oroligt och ligger och vänder och vrider på mig trots att jag är trött och verkligen behöver sova.

Det är dags för dagis för skruttan idag igen, medans hon är där ska jag försöka plocka lite här hemma med sånna där uppgifter som aldrig tar slut : Tvätta, diska och röja undan det värsta.
Efter hon vart klar på dagis så tror jag vi tar en promenad ner till torget för att köpa frukt. (Som nästan blivit en liten tradition just på onsdagar)
Barnmorskebesöket står på schemat, och kära vänner håll tummarna att hon vill utföra en hinnsvepning och att tappen är tillräckligt mogen så att denna graviditet snart är över och jag kan gå tillbaka till att vara den mamma och vän jag vill vara.

Carpe diem! (Från våran lilla promenad igår)


Kommentarer
LOuise&Isabella

Jag tycker du ska passa på att bara göra ingenting medans Ebba är på dagis!! Det behöver du nog!!

2011-11-02 09:04:10
URL: http://bebbekarlek.blogg.se/
Therese

Sv:

Tack så mycket! =) Grattis själv! Är det barn nr 2 som är pågång hos er? Eran dotter är grymt söt! Jo den har fungerat bra! Haft problem med sammandragningar och förvärkar sen vecka 27, så jag har vart inne en gång på förlossningen redan. Men det var lugnt till den mån att jag inte behövdes läggas in eller vad man ska säga. Har en alldeles för liten livmodertapp sen början, ynka 2,6cm. Så jag får inte göra så mkt, mycket vila och ta bricanyltabletter för att lugna livmodern som är väldigt lättretlig.



Ja vi vet vem som gömmer sig där inne. Men det är inget som skrivs ut offentligt. Finns dom som inte vill veta.. =) Och vi känner ju inte varann alls så till dig är det ingen fara, det gömmer sig en liten pojke där inne. =)



Vet ni vad ni får denna omgången? Snart BF för dig. Hur känns det?

2011-11-02 09:27:29
URL: http://uncompleted.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0