29 dagar kvar tills BF

Idag går jag in i vecka 37, jag är verkligen inne på slutspurten av denna graviditet kan man säga.
I det stora hela tycker jag de gått fort, men vissa perioder har det gått i slowmotion. Som de där första veckorna när man var konstant trött och kräktes som attan. Och nu här i slutet när foglossningen och sammandragningarna hindrar mig från att vara rörlig.

Denna veckan kan man läsa om att barnet väger 3kg (min väger säkert lite mer) och att den är helt redo för ett liv utaför magen. Ja och det har ju jag fått konstaterat av min läkare redan förra veckan, att vår lilla inneboende är redo att komma ut nu.

Tror jag ska ta tag i att packa bb väska idag och inhandla lite mer blöjor och salvor att ha på lager här hemma. För jag är inte riktigt redo OM den skulle behaga att komma ut snart, hade inte syrran vart här och satt upp skötbord och säng så hade det garanterat fortfarande stått nere i källaren.

Skärpning nu Emmelie!
Och en liten notis, att bowla när man är gravid i nionde månaden är inget att rekomendera. (En aning öm sen igår)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0