Värt ett försök.

Jag fortsätter tycka det här med ammning är så finurligt och så otroligt behändigt! Slippa allt med flaskor och att alltid ha maten med sig med rätt värme. I fem månader har han endast ammas nu och jag planerar inte på att sluta än på länge, ammade Ebba i åtta månader och tror säkert jag kommer hålla på lika länge denna gång. Tänk vilken start i livet han får!
Nu har vi därimot börjat oss på med lite smakisar och han börjar fatta grejen! Sväjer och gapar ivrigt efter skeden. Små pyttesmakisar har det blivit av potatis, morot och gröt.
Min plan nu är att öva lite mer med gröten med miniportioner och sedan utöka så han kan få lite mer gröt kvällstid. Vill nämligen få ordning på hans sömn, han vaknar i snitt en gång i timman under hela natten. Värt ett försök även jag tvivlar på att det är hungrig han är eftersom han släpper bröstet och bara vill använda mig som levande napp.

Söt är han iaf, även om han inte gillar att sova ;)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0