Up yours!

Ibland njuter man lite extra av att vara mammaledig, de är inte så glammigt alltid vill jag lova och jag kan erkänna att jag ibland längtar tillbaka till skolan.
Anledningen är ganska enkel, att man under några timmar få komma hemifrån och bara tänka på sig själv medans man vet att barnet/barnen har det bra någon annanstans.  För nej det är inte eld  och gröna skogar att vara själv hemma med två alltid, det skriks, det trotsas , Ebba sitter och bajsar medans jag ammar och det blir kaos. ( Bara några exempel som jag är övertygad andra morsor känner igen)

Men igår när njöt jag för fulla muggar (som jag oftast faktiskt gör). Medans Ebba lekte glatt på lekplatsen så fångade jag den värmande vintersolen och tänkte "Up yours" till mina förra klasskamrater.


Ps: Ni glömmer väl inte tävlingen om det virkade godsakerna? Längre ner bland mina inlägg finner ni den!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0