Det där med ammning..

Jag kan inte sluta tycka det är fräckt att kroppen är skapt så för att mata sitt barn.
Att det liksom automatiskt fylls på , håller värmen och innehåller exakt det dom behöver och är fyllda med antikroppar som skyddar det små.
Är tacksam att ammningen alltid funkat bra för mig, tycker det är praktiskt även om jag inte är bekväm med att amma på stan eller bland för mycket folk.

Sen tycker jag att det är upp till var och en hur de vill göra, trivs det inte med o amma så tycker jag inte man ska göra det heller.. Därimot förstår jag mig inte på folk som avstår endast pga utseendemässiga skäl, brösten blir ju inte hängiga av enbart ammning utan även graviditet har jag fått reda på.

Fråga mig inte om detta inlägg, jag vet inte varför jag fick för mig att skriva om det. Men måste säga att de är coolt hur hela människokroppen faktiskt fungerar! =)


Kommentarer
Anonym

Vacker bild!

2012-01-07 08:04:37
Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Det är otroligt häftigt hur kroppen fungerar.

2012-01-08 09:33:35
URL: http://hannafialotta.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0