Lyckan över att ha två.

Tänk att jag under graviditeten oroade mig för att jag inte skulle kunna älska mitt nästa barn lika mycket som mitt första. Jag var seriöst orolig för att Ebba alltid skulle komma liiite före Hugo.
Tydligen är detta väldigt vanligt som andra föderska.
 
Tänk så fel jag hade. Idag älskar jag båda mina barn precis lika mycket. Det var som ett nytt rum öppnades i hjärtat avsett endast för Hugo. För nej de delar inte på min kärlek, de har lika mycket var.
Och att de redan uppskattar varandra så - helt jäkla underbart att se!
 
Hugo skiner som en sol och skrattar högt över allt som storasyster gör medan Ebba mer än gärna gör sig till eller hjälper till om det behövs. Helt plötsligt förstår jag de som väljer skaffa många barn! 3-4 stycken måste ju vara det optimala, tur man var ung när man började ;)
 
Hugo anfaller Ebba så fort han för möjlighet.

Kommentarer
Mamman till L & L

Så känner jag med, att tre eller fyra mycket väl skulle kunna funka. Det är bara det att jag har noll lust att vara gravid så många gånger :D

2012-07-11 10:18:23
URL: http://vimorina.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0