Bedragarna försökte på mig.

Jag har ju ute två vagnar till försäljning på blocket.  Så det har ringts och mailats lite de senaste dagarna , men när jag härom natten fick ett sms klockan 03:20 där det stod typ att någons syster var intresserad av mitt objekt och att jag skulle maila henne. Obejkt tänkte jag? Varför inte bara skriva vagn? Och varför inte höra av sig själv?
Nåväl jag slänge iväg ett mail.
Dagen efter läser jag om bedragare som på just detta vis drar pengar från folk som annonserat! Man får sedan ett mail från blocket där det står man betalat för mycket på annonsen och ska fylla i uppgifter för att få tillbaka sina pengar, men då drar de istället pengar från kontot.
Idag dök mailet upp om att jag tydligen betalt för mycket, tack gode gud jag hann läsa om detta så jag inte gick på deras mail.

Jäkla idioter det finns runtom alltså.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0