Det gäller att hålla igång för att slippa känna efter..

Tidig torsdags morgon med det svarta kaffet i högsta hugg.
Vi verkar ha klarat oss från magsjukan (om det ens var de han hade) och ingen är gladare än jag!
 
Längesedan jag skrev om Hugos sömn och jag tänkte uppdatera er lite på den fronten. Ja det går väl aningens bättre sedan jag slutade amma men fortfarande 4-5 uppvak per natt och ibland kan det ta upp emot 1 timma att somna om honom igen.
Man väntar sig liksom inte riktigt att sömnbristen ska hålla i sig sååååå länge när man får sin nyfödda lilla son på bröstet.
Annat var de med Ebba, hon skrek visserligen nätterna igenom heelt otröströstligt (kolikliknande?) men det gav med sig efter kanske 3-4 månader.
Hon sover fortfarande inte hela nätter, vaknar några gånger per natt hon med.
 
Fast man lär sig konstigt nog att fungera ändå, livet stannar ju inte upp bara för att DU inte får sova.
Folk kan många gånger tycka jag håller igång mycket, men orsaken till de beror på att sätter jag mig ner för länge så hiner jag känna efter hur trött jag många gånger är.
Bättre att ha och göra istället så man slipper tänka på det lika mycket.
 
Dags att fortsätta med kaffet så dagen blir så bra som möjligt - Godmorgon fina du!
 

Kommentarer
sofie

skönt att du har kunnat sluta amma nu iallafall, men lite segt att han ändå vaknar så ofta...vad säger bvc om det? har de några tips eller råd att komma med?

2012-11-25 17:31:43
URL: http://blomstertappan.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0