Här och nu!

Fredag!
Jag borde ge mig själv en spark i arslet och försöka att tänka snälla tankar om mig själv, men hur ändrar man ett tankesätt som suttit så länge?
Fokusera på här och nu istället för imorgon och framtiden, för livet är ju NU och inte imorgon.
 
Jag har laddat ner appen shapeup efter att ha blivit tipsad om den på olika håll. En bra början med att få bättre självkänsla är väl att skaffa sig en bättre kropp och kanske se sig själv med lite bättre ögon.
Jag har ju egentligen ätit bra, men tydligen inte helt tillräckligt eftersom vikten står ganska stilla. Vi får se hur länge jag orkar med att ha sån stenkoll, men kanske ett tag iallafall för att få en inblick i hur mycket jag kan äta för att ändå gå ner i vikt.
 
Fredagar brukar bli bra, så ska försöka sudda bort tankarna och bara köra på istället.
Godmorgon på dig, föressten!
 

Kommentarer
Sofie

Jag har haft kompisar med anorexia och min ena syster med, så jag är tyvärr så emot allt som har med att man "ska ha koll" på det man äter. Det är så lätt att det stiger en åt huvudet och så lätt att man faller. Jag känner ju inte dig så väll, så du kanske klara av det galant. Men snälla låt det inte stiga det åt huvudet! Om du vill ha bra självkänsla är det ett tips att läsa böcker om det, har en kalasbra men mins inte namnet nu, men ska rota fram den! Det är ingen torr och tråkig bok utan lättsam och som hjälper! Kram

2013-04-26 08:55:29
URL: http://blomstertappan.blogg.se
Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Jag använder också den appen och tycker den är bra.

2013-04-26 12:34:15
URL: http://lottizdays.blogg.se
Emma

Tycker verkligen du ska läsa Mia Törnbloms bok "självkänsla nu" man får så mkt bättre självkänsla av den!

2013-04-29 14:42:09


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0