Morgonmys.

Godmorgon torsdag.
 
Idag är det grått på himlen och det minns jag inte när de var senast, nästan lite härligt att inte ha sol så man med gott samvete an göra lite mer inomhus aktiviteter. Jag har en tanke att försöka rensa lite i något skåp i köket för jag är nämligen en människa som tänker lite såhär "det som inte syns finns inte". Skåpen är en enda röra, överallt de det finns plats så har jag knött in saker till höger och vänster och har ingen som helst ordning.
Önska verkligen jag vore mer ordningsam för jag gillar ordning och reda men får helt enkelt inte till det.
 
Ebba och Hugo sitter under filten och håler om varandra samtidigt som de kollar på barnen i bullerbyn och jag blir alldeles varm i hjärtat när jag ser dom så tillsammans. Båda är jätte förkylda och Hugo har dessutom dragit på sig en ögoninflamation så får se vad vi gör för att fördriva denna lite gråare dag.
 
Önskar er en fin dag och jag ska försöka tänka på att inte stressa runt konstant hela dagen idag, försöka njuta av de små ögonblicken.
 
Stackarn, men han verkar inte ha ont av det iaf...
 

Kommentarer
Rebecca

Ja precis men nu är de ju löst så de känns bra!
Lite rastlöst att gå och invänta jobb bara :P
Men snart har jag iaf en fast tjänst igen :)

2013-04-11 08:14:03
Rebecca

Eller du! Inte den lilla flickan Asså :) utan där jag redan jobbar.
Flickan har inte börjat än

2013-04-11 08:15:05
stin

Hej där! Du som jag tänker samma sak! det som inte syns,,,,,, Vi får ta och skärpa till oss!!!!

2013-04-11 08:55:57
Synskadad fyrabarnsmamma

Ja det där känner man igen att skåpen är fulla med saker... Själv har jag också börjat att torka ur skåp och rensat för då får man mer plats och det blir inte så rörigt... Hoppas att de små snart är friska igen :) Hur gamla är Ebba och Hugo? (har lite svårt att orientera mig i bloggar kand dock läsa de senaste inläggen) Ha nu en bra dag. Många kramar Carina

Svar: Ebba är 4 och Hugo snart 18 månader=)
Emmelie

2013-04-11 10:42:58
URL: http://carinasnilssons.blogg.se
sofie

haha känner igen det där, jag är ganska bra på att hålla ordning tills jag ställer första saken fel, då har jag redan ruckat på ordningen så sen bara vräker jag in saker i skåpet. Sen så tar man sig en storstädning, håller ordningen och sen när man är lite snabb och ställer in fel sak där....ja då börjar det om igen!
Fy för ögoninflammation men skönt att han inte verka ha ont av det. Hoppas ni får en bra torsdag och att barnen kryar på sig!

2013-04-11 12:18:44
URL: http://blomstertappan.blogg.se
Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Just så med skåp och lådor är det här med. Är också en ordnings människa, men ändå blir det jämt stökigt och rörigt i lådorna. I övriga hemmet där det syns tycker jag inte man gör annat en plockar för att hålla ordning där.

Svar: Jag vill gärna va en ordningsmänniska. Men jag kan liksom stapla upp grejer på hyllor , skåp, intill väggarna osv. Haha jaja två köksskåp orkade jag med iaf ;)
Emmelie

2013-04-11 19:29:50
URL: http://lottizdays.blogg.se
michaela- nybliven tvåbarnsmamma ♥

hoppas ni fick en bra dag idag men lite röj och lite stress :) håller en tumme för att lillplutten snart blir bra igen ♥

Svar: Dagen blev bra, vi var mestadles hemma faktiskt. Dock har Hugo haft lite feber och andra ögat har börjat gegga sig nu med :(
Emmelie

2013-04-11 20:13:59
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0