Ny vecka, äntligen!

 
Älskade ungar, älskade envisa, gosiga och underbara ungar! 
De fyller mig med total lycka och vissa dagar retar de gallfeber på mig på två sekunder - precis som de ska vara med andra ord <3
 
Riktigt skönt med en ny vecka framför oss.
Idag väntar ett möte på skolan som jag gick på innan Hugo föddes, vi ska disskutera min framtid där.
Jag velar om jag ska tillbaka och slutföra mina studier eller om jag ska försöka mig på att skaffa ett arbete, varför kan man inte bara veta exakt hur man vill att sin framtid ska se ut?
Jag är så himla velig med vad jag faktiskt vill.
Hoppas få lite mer klarhet efter dagen.
 
Godmorgon på er alla, glöm ej visa ni finns ;)

Kommentarer
Rebecca

Du kan ju plugga och jobba extra och på så sätt ha en fot inne när du är färdig med skolan :)

Svar: Ja de lutar nog åt de, fixar du in mig då? ;)
Emmelie

2013-04-29 08:20:31
fiffi

Jag förstår precis vad du menar, tiden går så snabbt å de tynger mig jätte mkt att jag inte vet hur hösten ser ut:/ hoppas det går bättre för dig.

Svar: Ja jag har ingen aning , men lutar nog att studera faktiskt.
Emmelie

2013-04-29 09:07:13
Yohannas.se

Åh svårt val! Vad är valen mellan - vad skulle du jobba med och vilka studier är det du ev. ska ta upp igen?

Svar: Jag vill slutföra mitt gymnasie på folkhögskola (läste där när jag va höggravid med Hugo) Jag har inget fast jobb att gå tillbaka till nämligen, och utan utbildning är det inte stor chans att få annat än personlig assistent jobb, och de har jag gjort tidigare och de är inget direkt drömjobb. Lutar nog åt studier för att iallafall ha möjligheten att vidareutbilda sig till något i framtiden. Lånen får jag försöka bortse från.
Emmelie

2013-04-29 10:55:07
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Yohannas.se

Jaaa, gör klart det så är nog valmöjligheterna flera sen dessvärre.. så är vårt samhälle = utan något på papper kommer man inte så långt :( Om man inte har tokbra kontakter.

2013-04-29 21:01:48
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Anna

Tycker det verkar vara klokt att läsa klart gymnasiet. Hellre lån och möjlighet till jobb/studier på högre nivå, än konstant arbetslös. Men självklart ska du göra det som känns bäst för dig!

Svar: Ja jag kommer plugga klart, då har jag möjligheten att gå vidare sedan om jag vill.
Emmelie

2013-04-29 22:39:45
URL: http://annasviktiga.blogspot.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0