Första dagen.

Oj vilken dag!
Massor av nya intryck, spänningar, presentationer framför full klass osv har lett till att jag sitter här i soffan helt slut. Det är så himla annorlunda att komma tillbaka till skolan igen. Att lyssna, sitta stilla och bara ta in information.
Jag kom på mig själv ett antar gånger att panikartat kika runt omkring mig och hann tänka tanken
"vart tusan har barnen tagit vägen nu?!" Konstig känsla att bara tänka på sig själv liksom.
 
Första riktiga dagen på förskolan hade gått ganska okej, visst han hade gråit en hel del och gått och ropat efter mig, men han hade ändå låtit sig tröstas lite.
Imorgon är det en heldag, och jag är tacksam jag har släkt som kan hämta hem dom båda lite tidigare iallafall. Så får det vara ett tag framöver tills de båda är vana vid de nya rutinerna.
Dags att förbereda inför morgondagen, kläder ska plockas fram och allt ska vara klart för att vara iväg och hemmifrån tidigt imon morgon.
Och jag vet en som kommer somna fort som bara den..
 
 

Kommentarer
Viola

Snart är ni inne i rutinerna. Jag tycker du är fantastisk som tvåbarnsmamma börjar plugga, impad! Härligt att göra något för sig själv, det blir man stark av. Lycka till! Vi ses! Kanske i lekrummet? Fre 27 sept kör jag igång igen. Fre 14-18 o Lör 11-15. Kram

2013-08-21 22:53:25


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0