Denna oro som varar en hel vinter.

Torsdag redan!
 
Halva natten har jag legat och oroat mig för spyor och magsjuka, fortfarande tänker jag på det extremt mycket. Det är himla jobbigt att ha en sån här fobi för halva vintern går ju åt att oroa sig för något som oftas tyvärr inträffar ändå.
Söka hjälp för magsjuke-fobi kanske?
 
Ser ut att kunna bli en himla fin dag, när vi klev upp var himlen alldeles rosa. Förhoppningen finns alltså om blå himmel och sol idag, skönt eftersom Ebba är ledig idag och vi gärna är utomhus och leker.
Barnen sitter fint på golvet och leker, härligt att se att de faktiskt kan leka tillsammans. Svår ålder på Hugo som vill så mycket men inte än kan uttrycka sig, så självklart skriker han och blir frustrerad när det inte går som han vill eller vi förstår honom.
Mina älskade energiska ungar, herregud vad jag älskar er!
 
Vill passa på att hälsa nya läsare välkomna, statestiken ökar men kommentarerna minskar - Hoho är ni där?

Kommentarer
Camilla ♥ Gravid

Jag är oxå livrädd för kräk-sjukan! Det räcker ibland att jag hör att någon har ont i magen eller mår illa så börjar jag nojja mig...
Hoppas ni klarar er :)

Svar: EXAKT så tänker jag med. Om någon har haft de så vågar jag inte träffa dom igen förens typ en vecka tex. Åh fyyy!
Emmelie

2013-03-07 10:33:32
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Cissi - mamma till 2 prinsessor

Är helt hemskt med magsjuka, men kanske kan vara läga att söka om man är så rädd.. jag blir istället väldigt rationell och utgår från att vi ska bli sjuka och förbereder allt inför denna magsjuka - som inte alla gånger kommer tack o lov..

Svar: Ja jag brukar också förbereda mig, fast mestadels mentalt. USch!
Emmelie

2013-03-07 10:48:12
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Y A S M I N E

Är också livrädd för att bli magsjuk!

Svar: Skönt att inte va ensam iaf.
Emmelie

2013-03-07 11:31:37
URL: http://medy.blogg.se
Hanna

Jag är häääär :P

Kbt kanske? Det är inte lätt med fobier :S Jag har själv haft sjuklig rädsla för alla slags småkryp. Men efter att jag fått barn så har jag varit tvungen att vara i närheten av maskar, larver, fjärilar, spindlar etc utan att skrika rakt ut..jag vill ju inte att barnen ska ta över min rädsla. Så det är som lite egen-variant på kbt :)

Svar: Ja alltså man kan ju få behandling för sånt, har läst att det inte är helt ovanligt. Jag kan ju inte undvika kräksjuka hela livet med två barn liksom, men det spelar ingen roll för de skrämmer skiten ur mig totaaalt. Räcker att nån säger att dom har ont i magen så går tankarna iväg och jag spinner vidare att de minsann kan va början på vinterkräksjuka osv osv - jobbigt!
Emmelie

2013-03-07 12:54:43
URL: http://hannagmwahlin.blogg.se
michaela- nybliven tvåbarnsmamma ♥

jag är hääär!
dina ungar är såå fina! idag skiner solen äntligen här också så i eftermiddag blir det utehäng även här :D

kraaam!

Svar: Du är ju en av dom som lämnar avtryck då och då =). Ja de är fint här med men blåser IIIIS vindar :( Kram
Emmelie

2013-03-07 13:03:05
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
sofie

Fina syskonparet, underbara kort!

2013-03-08 12:09:14
URL: http://blomstertappan.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0