Världens sötaste påskgubbe!

Och så var även onsdagen nästan över..
Hugo sover och Ebba sitter och kollar på en film men ska strax upp och lägga sig hon med.

Påskfesten var helt okej, men jag kan tycka det var aningens för rörigt och stimmigt för att att trivas. Mycket barn och en del föräldrar verkar inte ens säga till sina barn om dom inte beter sig, bra uppförande är mycket viktigt för mig. Jag menar inte att mina barn beter sig felfritt (absolut inte) men jag struntar inte i det utan försöker säga till och vara konsekvent.
De fick iallafall måla lite påskägg, se en liten miniteater, sjunga påsksånger och äta en liten påskbrunch.
 
Ebba fick dessutom bestämma själv om hon ville vara påskkärring eller påskgubbe och valet blev helt självklart att hon minsann skulle vara påskgubbe med skägg. Innan har jag bara målat henne och aldrig tänkt på att fråga vad hon faktiskt vill vara, känns bra att hon själv fått bestämma hur hon skulle se ut. Söt som attan iallafall, och som vanligt lika ovillig att ställa upp på bilder ;)

Kommentarer
maria eek

Jätte söt påskgubbe!

Svar: Ja hon va så nöjd så, sötunge!
Emmelie

2013-03-27 22:13:41
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0