Gott trött.

Nyss hemkommen från ett zumba pass, och herregud vilket tempo och vad svettig man blev. Framförallt är det skoj och det var grymt längesedan jag gjorde de sist.
Johan har lagt Hugo två gånger denna veckan och det har gått bra! Han är ju fortfarande grymt mammig men detta är ett enormt framsteg då Johan kanske klarat lägga honom sammanlagt fem gånger under dessa 1,5åren.
Detta gör att jag förmodligen kommer gå på lite fler pass i framtiden, variera mig lite från gymmet ibland helt enkelt.
 
Torsdagar har blivit en typisk "sopp-dag" för oss här hemma och idag slängde jag ihop en fisksoppa som blev riktigt lyckad och tänkte bjuda på receptet!
 
Hacka och koka potatis och morötter tills de nästan börjar kännas klara.
Krydda med en grönsaksbuljong, salt, citronpeppar och vitlök.
Lägg i fisken (jag tog lax) i små tärningar tillsammans med ärtor och låt koka en stund.
I slutet hällde jag på lite grädde, färsk persilja och gräslök - Gott!
 

Kommentarer
michaela ♥

heja, heja..härligt att komma iväg på lite träning :) sopan ser hur god ut som helst! blev hungrig nu haha. har köpt hem grejer till en fisksoppa i dagarna också :)

Svar: Nästa vecka, ska vi försöka oss på en date i Nolhaga då om vädret tillåter? eller hur ser de ut för dig? Åh , blir de lyckat så lägg upp recept :)
Emmelie

2013-05-16 21:33:37
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
michaela ♥

ja men absolut! tänk om det kunde vara sånthär väder..det vore ju underbart!

Svar: Ja men vi kollar vädret och bestämmer en dag? :)
Emmelie

2013-05-17 19:48:41
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0