Middagtips.

Laxlasange:
 
Måste tipsa om denna enkla goda maträtt jag slängde ihop idag efter skolan.
Häll i grädde, en halv gul lök, fryst spenat, krossade tomater och ost i en kastrull och låt koka upp.
(salta och peppra och jag hade nog även slängt i lite vitlök för mer smak till nästa gång)
Varva lasangeplattor, hackad och tinad lax och häll sedan över såsen.
In i ugnen ca 45min och 220 g - Klart!
 
Ska sätta mig ner och studera nu, det vankas återigen prov och jag är väl medveten om att jag behöver ta varje chans jag får till att plugga. Visst har man inte lika mycket tid som andra studerande när man är en av dom få som har barn och familj, men en sak är säker: man lär sig ta vara på den lilla tid man har och har därför egentligen inga möjligheter att skjuta upp skolarbeten eftersom man vet att man inte har en chans i helvete att arbeta ikapp dom igen ;)
 
Ha en fin måndagskväll!
 
 
 
 
 

Kommentarer
michaela- mamma till tre 💗

lycka till med pluggandet nu, du är grym och allt slit kommer löna sig till slut!
och maten låter ju jättegod!

Svar: Tack fina du, jag kämpar på ! Ja du måste testa :)
Emmelie

2013-11-04 19:53:42
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Reb

Maten va jättegod. Jag som inte ens e så förtjust i fisk egentligen uppskattade det ;)

2013-11-04 21:51:02
sofie

Detta lät ju jätte gott och enkelt, detta måste vi testa! tack för tipset!!

Svar: Ja du måste testa, de blev en hit. Men släng i en vitlöksklyfta och häll i lite mindre krossade tomater, det ska jag göra nästa gång :)
Emmelie

2013-11-04 21:52:22
URL: http://blomstertappan.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0