När tystnaden har lagt sig.

Och så var sista timmarna av helgen här, barnen har just somnat och jag sitter här som vanligt helt slut efter dagen med två väldigt intensiva barn.
Den här stunden är så betydelsefull för mig, när de just har blivit tyst och de minuterna man har innan man måste sätta igång med typ städning, plugg eller något liknande. Då kan man sitta och för första gången under dagen bara andas och vara lite ensam, värdefullt som sagt.
 
Annars har vi pysslat hemma under dagen och bjudit min pappa på farsdag-fika i form av kladdkaka.
Det blev att exprementera lite eftersom kylskåpet var ganska tomt när vi fick för oss och baka, men kakan fick helt klart godkänt iallfall.
 
Egentid medan lillebror sover, då kan man ostört få hjälpa till med bakningen.
 

Kommentarer
Yohannas.se

Ja den där stunden är lite magisk ärligt talat. Jag värdesätter den högt jag med! <3 Mysigt att få slicka smeten!!!!!

Svar: Eller hur! Och det handlar ju inte om att man tycker barnen är jobbiga. Men det ÄR ju väldigt intensivt, iallafall med mina barn som konstant bråkar och dessutom har otrolgit mycket energi. Så när dom sover och man bara kan sätta sig ner ett par minuter så njuter man allt ;)
Emmelie

2013-11-10 20:59:33
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Viola

Ser jättegod ut!

2013-11-10 22:40:32
Yohannas.se

Samma här - än så länge sitter de aldrig ner och tar det lugnt ;) Phuuuu

2013-11-11 07:07:01
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0