Nätterna blir värre.

Ibland hinner tiden inte riktigt till, och idag har varit en sådan dag.
Jag har vart i skolan tills 17:30 och knappt hunnit med att stanna upp och andas. Vissa dagar är helt enkelt mer stressiga än andra men nu försöker vi bortse från denna dag och blickar istället framåt, imorgon är det äntligen fredag igen!
 
Jag längtar verkligen till vi i början av december har tid hos läkaren med Ebba för att kolla upp halsmandlarna. Sömnen blir värre och värre och jag nästan hoppas på att mandlarna ska behöva opereras bort för att ha något att skylla kaoset på.
Sömn är SÅ viktigt och det är SÅ frustrerande när det inte funkar som det trots allt borde göra vid snart fem års ålder. Hon blir ju lika lidande som oss av att inte få sova ordentligt och humöret blir heller inte på tiptop såklart.
 
Jag borde plugga , men ikväll skiter jag faktiskt i alla måsten och vägrar lyfta mig en milimeter till
- Godnatt <3
 
Min kloka,fina snart femåriga dotter, älskar dig till månen och tillabka trots sömnproblem och just nu otrolig trotsig period.
 

Kommentarer
Sara - Ensamstående mamma

FY vad jobbigt med dotterns halsmandlar.. Jag misstänkte att sonen hade förstorade halsmandlar och polyper då han snarkade som en vuxen karl och hade sömnapnéer (kortare andningsuppehåll i sömnen), så jag bokade tid på vårdcentralen som kollade lite och sen blev vi remitterade till öron-näsa-hals på sjukhuset och efter en undersökning där så såg man att både halsmandlar och polyper var förstorade så det blev en 2-1-operation, de tog alltså halsmandlarna och polyperna i en och samma operation. Sen dess snarkar sonen i stort sett aldrig och inga andningsuppehåll i sömnen heller :)

Hoppas att det går bra hos läkaren när ni ska dit :)

Svar: Ja alltså både jag och hennes pappa har tagit bort våra halsmandlar, hon har ofta ont i halsen så på så sätt är det ju också jobbigt. Men det värsta för oss är att hon verkligen inte sover, läkaren sa sist vi var där att det många gånger kan hänga ihop med förstorade halsmandlar och därför har vi fått en ny tid för att se om vi kan skaffa oss en remiss till öron-näsa-hals. Tack, jag håller tummarna
Emmelie

2013-11-14 20:51:40
URL: http://dolphin.blogg.se/
Karro och King :)

Ush ja man blir ju knäpp om man inte får sova ordentligt, vet precis. Det är hemskt! Sonen var rätt trubblig när han var yngre och ja, det tog på krafterna.. Hoppas läkarna kommer med nå revolutionerande! Och att det löser sig såklart:)

Svar: Ja eller hur! Ja jag hoppas verkligen läkaren kan hjälpa oss.
Emmelie

2013-11-14 21:32:42
URL: http://www.karroochking.se
sofie

Nejmen fy stackars både er och henne. Sömn är ju så galet viktigt. Hoppas att halsmandlarna kan vara det som stör henne, så att ni snart får sova bra igen!

2013-11-15 21:13:23
URL: http://blomstertappan.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0