Boktips.

Det är så satans lätt att se vad man inte har, att klaga på smågrejer och bara fastna i allt negativt tänkande.
Tro mig jag är en av alla dom, men sedan jag började läsa denna boken så lär man sig vara lite mer tacksam över sin helt vanliga vardag.
Kristian Gidlund hann inte bli 30 år förens cancern tog honom, han hade hela livet framför sig men alla hans drömmar försvann pågrundav denna hemska sjukdom!
Han skriver så himla naket och ärligt om sin kamp som han tillslut förlorar, hans ord har ju berört tusentals människor.
Vi måste lära oss att inte ta något för givet, att stanna upp och inse att livet kanske inte är så dumt trots allt.
Jag ska försöka lära mig bli bättre på och se det jag faktiskt har istället för det jag saknar.
 
 
Önskar er alla en godnatt med detta boktips <3
 
 
 

Kommentarer
Jennie - mamma till Leonard

Ja Christians ord berör verkligen och efter läst hans blogg så tänker jag också att jag inte ska ta nåt för givet. Va glad för de jag har! jag är typiskt en person som kan sura ihop för minsta lilla men faktiskt efter hans ord så tänker jag två ggr extra!
Måste nog ta och läsa hans bok med :)

Svar: Ja jag vet, jag är precis likadan men försöker verkligen tänka steget längre. Att vara frisk är ju verkligen ingen självklarhet tyvärr :(
Emmelie

2013-10-21 22:51:36
URL: http://jenniethefrog.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0