En rutin hos oss.

Morgon klockan fem i vanlig ordning, det enda positiva med att gå upp så fasligt tidigt måste ju vara att man i lugn och ro hinner vakna till liv på morgonen med en kopp kaffe framför barnkanalen.  Men på något knepigt vänster lyckas det alltid bli stressigt i slutändan ändå.
 
En sak som jag läste här om dagen var att det blev mer och mer ovanligt att man som föräldrer läser för sina barn.
För oss har det varit en rutin i flera år för Ebba att läsa lite innan läggdags. Jag blev uppritkigt förvånad att så få tydligen gör det, eftersom jag hade uppfattningen om att detta var en rutin i de flesta hem med barn.
Hugo läser vi inte för lika regelbundet som storasyster men jag hoppas vi kan få det till en fin rutin öven där när han tålamodet att sitta still lite längre.
 
Läser ni?
 
 
 
 

Kommentarer
michaela- mamma till tre 💗

håller med dig. jag tycker det är superviktigt att läsa! vid läggdags blir det dock inte men gärna annars under dagen :)

2013-10-17 09:51:34
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Nathalie

Vi läser varje kväll för samtliga barn och även under dagen om tid och intresse finns. Är också förvånad över att inte fler gör det?!

2013-10-17 14:18:27
URL: http://nlie-nlie.blogspot.com
Stina

Oja! Vi läser varje dag. All forskning visar hur viktig det är för språkutveckling och så vidare och jag tror att det är lathet/stress/okunskap/nonchalans som gör att så många föräldrar inte läser för barnen.

Svar: Ja för oss är det en självklarhet, de tar inte många minuter av sin tid att läsa en bok varje dag iallafall. den tiden har man kan jag tycka.
Emmelie

2013-10-17 20:15:37
Emma

Vad mkt pekpinnar det blev från dig/er här nu, tråkigt!


Svar: Vadå pekpinnar? Jag skrev ett inlägg om att jag var förvånad över att fler inte läste för sina barn efter att ha sett sifforor på en undersökning. Sen frågade jag om andra läste, det är ju inte en pekpinne? Det är ju en enkel och simpel fråga för att det förvånade mig så, de flesta jag känner läser nämligen och jag trodde de var vanligt.
Emmelie

2013-10-17 23:18:36


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0