När ni har rester.

Tre nätter kvar i detta huset, sen är vi på de nya stället och försöker bygga upp ett nytt hem.
Helt otroligt vad fort denna tiden gått, känns som nyligen då jag fick svaret om att jag var den som fick skriva kontraktet på nya stället och det har redan gått tre månader sedan dess nästan.
Jag har helt gett upp om att kunna packa så länge barnen är hemma, det är helt omöjligt helt enkelt. Tio lådor och en massa säckar har jag fått ordning på, men resten får jag ta på fredag då jag är ledig helt enkelt.
Förhoppningsvis hinner vi allt som ska göras innan det bär av på lördag, stress, stress och åter stress.
 
Vill kika in och ge ett litet middagstips om ni har köttfärssås kvar i kylen. Vi måste bli bättre och mer ekonomiska med maten här hemma så idag kombonierade jag ihop en hel ny maträtt av gårdagens rester.
Skivade potatis och morot och kokade några minuter, blandade sedan dom och köttfärs i en ugnssäker form och på med lite grädde och ost på toppen, in i ugnen och - Voila, klart att äta.
 
 
 

Kommentarer
michaela- mamma till tre 💗

åh. vilket bra middagstips vännen! det kommer jag absolut testa på!

Svar: Gör de, det gick hem hos barnen iaf. haha själv nöjde jag mig med en macka :P
Emmelie

2013-09-25 20:42:54
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0