September.

Första veckan i september och nog är det höstigt ute alltid. Igår blåste det som bara den och idag när jag vaknat är det alldeles mörkt och regnigt. Idag har jag tillochmed rotat fram vinterns tofflor, ja dom har jag på mig under årets kalla månader och nu är det dags, hösten r ett faktum med andra ord.
 
Idag har jag en seg dag framför mig, jag startat nämligen dagen med en lektion som slutar vid tio och min nästa lektion börjar inte förens 13:40! Hade man haft bil och körkort så hade det ju vart perfekt att åka hem ett par timmar på dagen, men att ta bussen fram och tillbaka kommer nog bara bli ett himla rännande.
 
Igår var vi impulsiva och bestämde oss för att ta tåget ner till Göteborg, 30 minuter senare så satt vi på tåget. Ja och att åka tåg med mina hulliganer är minst sagt tålamodsprövande och svettigt! ;)
Nåväl, ett par timmar i en annan kommun och ett besök på Alfonshuset, riktigt trevligt sätt att avsluta veckan och helgen.
 
 

Kommentarer
sofie

Roligt att göra lite impulsivt och alfosnhuset lät som en roligt utflykt!

2013-09-02 21:44:42
URL: http://blomstertappan.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0