Planteringar.

 
Tada, det här är vad jag har sysselsatt mig med under hela eftermiddagen!
Åkte iväg och köpte lite tomat och gurk-plantor, fröer från morötter, spenat och rädisor och hade turen att pappa kom och levererade en pallkrage att plantera i och ett gäng säckar jord. Så nu ska det bara gro och fortsätta vara varmt så kommer det nog växa så det knakar. Äntligen fick jag tummen ur att så gräs på framsidan med, har inte sett direkt inbjudande ut här på våra uteplatser innan vill jag lova. Man kan undra vad dom som bodde här innan sysslade med, jordhögar, knasiga och alldeles skeva och igenvuxna land osv - men äntligen börjar de bli ordning <3

Hade turen att på vägen hem stanna till på ett eko-cafe och till min stora glädje hitta ekologiska ägg att köpa. Hönsen var från granngården och sånna ägg smakar tusen gånger godare än de från affären. Jag vet inte varför, köper alltid ekologiska från frigående höns utomhus från affären också, men inget slår närproducerat.
Får ni chansen så testa, måste bli bättre på att köpa  ännu mer ekologiskt hem också.
 
Ha en fin kväll kompisar!
 

Kommentarer
Hanna Karlsson

Ida kom hem med en tomatplanta från dagis häromdagen. Ska bli kul att se om det blir något av den.

Svar: Håller tummarna :) har hört de ska vattnas riktig ordentligt och att man ska plocka av små sidoskott typ:)
Emmelie

2014-04-27 21:32:34
URL: http://hannafialotta.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0