En överasskning för Ebba.

Godmorgon vardag.
Herregud vilket regnoväder som var över stan inatt, smattrade så hysteriskt mot rutorna att jag inte kunde sova. Sedan har sängen varit trång med två barn och tre djur, får nog vänja mig helt enkelt. Är van vid att Johan haft Ebba nattetid men nu lär det bli ändring på det när han flyttat.
Håll nu tummarna för mig att de är uppehåll när jag cyklar, sedan Ebba började fritids så innebär det lämning på två olika ställen i stan och sedan iväg till jobbet.
 
Igår när Ebba fortfarande var iväg så fick jag hjälp av underbara Viola och fixa Ebbas rum. Hennes rum är litet och har vinklar som gör det svårt att möblera och saknar dessutom fönster utåt. De har bara varit ett ställe hon velat sova på och inte velat leka i alls. Sedan i vintras har Ebba önskat sig ett skrivbord och det var de vi bestämde oss att fokusera på och försöka ordna trots platsbristen. Sedan pimpade vi upp hennes gamla kök och ordnade en bänk med. Gissa om hon blev nöjd?
När hon kom hem från Borlänge fick hon dra ner en mössa över ögonen och ledas upp till rummet och när dörren öppnades så sken hon upp som en sol, stängde genast dörren och satte sig vid skrivbordet och började pyssla.
Hon behövde få något extra nu när situationen är som den är här hemma och jag är så otroligt tacksam att Viola gav mig chansen att ge henne det <3
 
 
 

Kommentarer
Hanna

Vad härligt med en så underbar vän.

2014-08-11 07:59:28
Tessan

Ser supermysigt ut! Ett litet krypin. Tycker du har lyckats få in mycket på en liten yta utan att det ser trångt ut.

Svar: Tack, de är inte jag som kan ta åt mig äran men :)
Emmelie

2014-08-11 19:23:33
Anonym

Åh så fint! Längtar till pärlan ska få eget rum
Vi har en bärselen som hon enligt den ska kunna sita i men jag upplever att den är lite för stor ön, en sjal hade varit bättre!

Svar: Sjalar finns ju billigt att hitta begagnat, kolla olika köp och säljsidor på fb men även blocket. Kram
Emmelie

2014-08-11 20:08:16
Yohannas.se

Grymt bra hjälp, och vilka supersmarta lösningar ni hittade!!! Du har verkligen gjort fint åt din dotter.

Svar: Ja vi har verkligen ansträngt oss o göra de bästa av den lilla yta hon har . Kram
Emmelie

2014-08-11 21:11:02
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Yohannas.se

Min son har också ett litet, smalt och helt hopplöst rum :(

2014-08-11 21:25:55
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0