Det fortsätter förstöra.

Godmorgon lördag.
Jag hade hoppats och trott lite på sovmorgon eftersom barnen inte somnade förens halv nio, det är länge för Hugo som i vanliga fall sover runt sjutiden.
Jobbet igår gick bra men jag blir så galet trött på min emetofobi (sjuklig rädsla för magsjuka) som ständigt sätter tankarna i rörelse. När man jobbar inom vården så är man ju nära både det ena och det andra och detta gör mig sjukt nervös. Så hela dagen igår när jag jobbade så snurrade tankarna på magsjuka, detta gjorde mig säkert mer distanserad än vad jag vill vara på min allra första arbetsdag. Funderar seriöst på att söka hjälp för detta snart, det förstör så mycket för mig.
 
Försöker i varje fall putta känslorna åt sidan så mycket det går och taggar för ett par timmars jobb idag igen. Sedan kommer svärföräldrarna ner från Borlänge så resten av helgen blir det att umgås med dom. Ikväll är ju dessutom melodifestivalen så vi får väl tända lite ljus och köpa hem lite gott och mysa ner oss i soffan medan skitvädret röjer om utanför fönstret.
 
Ebba pärlade ett armband till sig och Hugo igår, hur sött är de inte?
 

Kommentarer
Malin - loppi.se tvillingmorsan

Så söta händer och armband. Kram och ha en otroligt skön helg

2014-02-15 12:05:38
URL: http://blogg.loppi.se/tvillingmorsan/
Yohannas.se

Jääättefina armband ju!! Å du - försök vara rationell i ditt tänkande.. kanske skriva ner dina rädslor, stoppa ner dem i en låda och försök att mentalt liksom lägga tankarna i lådan istället för i ditt medvetna hela tiden.. Eller tänk dig en mental dörr som du stänger när de där onödiga rädslorna kommer fram. Håller tummarna för dej!

Svar: Denna fobien har vart så länge nu och eskalerar och blir bara värre och värre. Jag försöker vara rationell och tänka men det hjälper inte, ångesten kommer i vilket fall som helst och jag är helt otroligt rädd för att vi ska drabbas :(
Emmelie

2014-02-15 12:18:29
URL: http://yohannas.se
Sandra Katarina, 25 årig Tvåbarnsmamma <3

Hej :) Ville lämna ett avtryck. Fin blogg :) Alltid roligt att hitta till en annan tvåbarnsmamma och få en inblick i deras vardag.

kram!

Svar: Åh tack snälla du, hoppas du kikar in fler gånger. Ska in på din och kolla runt nu, kram :)
Emmelie

2014-02-15 21:58:41
URL: http://sandrakatarinas.blogg.se
Diana Ristvedt

Oerhört ljuvligt! Vilken duktig och kreativ dotter du har :) Tråkigt med din fobi, har du pratat med nån läkare? Hoppas det blir bättre tids nog.

Svar: Ska nog kontakta läkare för det faktiskt :/
Emmelie

2014-02-16 08:40:24
URL: http://dianaristvedt.se
Sandra Katarina, 25 årig Tvåbarnsmamma <3

Absolut det kommer jag verkligen göra! Redan sparat din blogg hihi! :)

2014-02-16 08:43:52
URL: http://sandrakatarinas.blogg.se
Yohannas.se

Ja det låter verkligen som du behöver prata ut om det och hitta bra verktyg som passar just dig. Vänta inte längre <3

Svar: Måste ta tag i det , ska ringa i veckan. Kram på dig
Emmelie

2014-02-16 21:08:04
URL: http://yohannas.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0