Internationella brottsofferdagen.

Någon som läst boken "Varför gråter inte Emma?" En berättelse om vad hon genomlidit då hon fick sina två älskade barn mördade. Jag sträckläste boken rätt igenom och blev så otroligt berörd och förstår verkligen inte hur tusan man går vidare efter en sådan händelse.
Idag är internationella brottsofferdagen och jag har fått nys om att hon kommer till Alingsås och föreläser i eftermiddag, så jag ska dit och lyssna till hennes ord. Det kommer säkerligen bli fruktansvärt tungt men jag känner att det är viktigt att lyssna och lära av andra människor.
 
Under förmiddagen har vi vart nere i stan och tagit en lördagsfika, fixat lite ärenden och annat smått och gott, så senare medan jag är iväg och lyssnar så får barnen och Johan ta på sig regnkläderna och trotsa vädret för lite utelek, kan behövas för att orka eftermiddagen.
 
Ha en fin dag och ta hand om er.
 
 

Kommentarer
När Annie fotograferar

Har läst den. Mellan tårarna. Helt underbar!

Svar: Ja minst sagt, men den är nog bra att läsa.
Emmelie

2014-03-07 21:19:33
URL: http://narannie.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0