En tisdagsmorgon.

Tisdagsmorgonen började tidigt och barnen är redan igång med sina aktiviteter för längesedan.
Återigen tänkte jag komma hemmifrån idag, men vädret ser inte helt lovande ut och därför är det alltid svårare att hitta på någonting att göra som passar mina två energiska huliganer.
Vad gör ni andra när vädret är dåligt?
En såkallad "mys-dag" med filmer, spel och trolldeg funkar liksom inte här hemma eftersom mina två har betydligt mer energi än så.
Tror jag särar på barnen så att de får vara lite var och en för sig, det är viktigt tror jag. Hugo är i en period då han brister i gråt för precis allting, Ebba vill inte leka med sin lillebror alls och Hugo blir självklar frustrerad över att aldrig få vara med - är det de som kallas syskonkärlek?
 
Nu ska alla morgonsysslor göras, djuren ska matas, promeneras och växterna i växthuset ska vattnas. Riktigt skoj att det faktiskt börjar bli lite grönsaker i det. Tyvärr så tar mördarsniglarna nästan allt jag planterar i min pallkrage.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0