Frukost utomhus.

 
Tog oss och plockade fram årets första frukost vid utemöblerna, uppskattat till en början innan barnen började frysa, solen når inte dit så under morgonen blir det ju lite kyligt. Ser ut att bli en riktig varm dag och vi tänkte faktiskt ta morgonpromenaden ner till macken och köpa oss en välförtjänt glass, är det sommarlov så får man lyxa till det lite ibland. Måste nog påstå att det blir lite mer fika och sådant sommartid än vintertid, går ju att göra nyttigare varianter på allting och det kanske man borde försöka sig på några av gångerna.
Efter lunch så kommer vi ta cyklarna ner till stranden och spendera resten av eftermiddagen där, imorgon går jag på ett extrapass och jobbar därmed ett dygn. Hade gärna varit ledig men samtidigt så vet jag att varje krona räknas framöver eftersom det kommer bli väldigt tufft att få det att gå ihop ekonomiskt som ensamstående.
 
Nu tar vi på skorna, kopplar hundarna och går ner mot macken för det är lite av en gnäll-fest här hemma förtillfället.
Önskar er en fin sommardag!
 

Kommentarer
Anna

Vill skicka en stor kram till dig!
Jag är ny läsare och får en klump i magen av att läsa om vad du går igenom.
Ljuset finns i tunneln. Du ser det inte än och det kanske kommer att ta ett tag innan du ser det, men det finns där. Tills dess: skrik, gråt, var förbannad, umgås med människor som du älskar och som älskar dig och framförallt - dina fina barn, det är de som kommer hjälpa dig genom det här.
Jag håller en tumme att du får sova gott i natt och att du vaknar med en mindre klump i magen imorgon och att du är ett steg närmre ljuset i tunneln.
Kram

Svar: Åh, jag blir så himla glad av att läsa de som lämnar mig dessa små peppande ord - Tack <3 Kramar till dig
Emmelie

2014-07-09 21:27:48


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0