Lördag.

Lördagsmorgon med solsken och klarblå himmel, ser ut att bli en såndär riktigt stranddag för barnen att njuta av medan jag åker iväg och jobbar ytterligare ett dygnpass.
Innan jag bär mig av så ska jag i vanlig ordning besöka alléloppisen, jag försöker samla på mig billig heminredning för att få det så mysigt som bara möjligt när Johan flyttat. Man kan hitta riktigt fina grejer och då och då gör man något riktigt kap, en liten mysig tradition att under sommaren ta sig en morgonvända nere på stan och kolla vad folk har att sälja.
 
 
Fröken Ebba är i full gång med att måla hinder till kaninerna, hon tror nog hon har en storhoppare till kanin. Tänk va våra husdjur växt under sommaren, "Emma" som ni ser på bilden visade sig vara en pojke och Hugos "Stampe-Olle" visade sig självklart vara en flicka. Några kaninungar vill vi inte ha så inom kort blir Emma kastrerad, något som inte Ebba är helt nöjd över eftersom hon visst vill ha kaninbebisar ;)
 
Godmorgon.
 

Kommentarer
Mathilda

Var i Alingsås är den här loppisen du brukar skriva om? Och är den stor? :)

Svar: Den är i all'en vid afzelii. Är det fint väder så är det många som säljer. Varje lördag fram till mitten av aug:)
Emmelie

2014-07-19 20:31:51
Mathilda

Tack! Blir nog en tur dit på lördag om vädret håller i sig :)

2014-07-20 21:11:50


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0