Uteplats och kalasdags.

 
Igår var en bra lördag helt klart, premiärcyklade med nya cykelkärran och var iväg ute i tre timmar med barnen, passade på att köpa med mig lite blommor på torget innan jag cyklade hemåt och fick ställt några i krukor utanför och ett par på bordet , tycker det blev vårigt och riktigt fint faktiskt.
Jag hoppas vi kan komma igång och börja fixa mer på uteplatsen idag, det ska grävas upp gamla buskar som vi inte vill ha kvar och flyttas stenar så vi får två riktiga land. Mycket mer än så kan vi inte göra än eftersom det fortfarande kan va frost nattetid, men snart så hoppas vi värmen kommer för att stanna så vi kan börja plantera lite mer.
 
Idag väntas kalas för Ebba, hon ska på maskerad i bowlinghallen och har pratat länge om detta. Så efter vi städat bort här hemma under morgonen och promenerat hundarna så blir det nog en vända på stan och leta present, kanske lyxa till det med lunch på stan?
 
Ha en fin dag kompisar!
 

Kommentarer
Ida Nilsson

En till som längtar efter den "riktiga" våren förstår jag :) För mig blir det att köpa och plantera lite vårblommor i krukor i nästa vecka tänkte jag. Härligt!

Svar: Ja verkligen. Vi har planterat lite i krukor men även börjat så blommor i små växthus på insidan, detta är vårt första år med en egen liten trädgård =)
Emmelie

2014-03-23 19:02:25
URL: http://idacnilssons.blogg.se/
LINNÉA- MAMMA TILL EBBA & SIXTEN♥

Överraskning på bloggen min ;)

Svar: ^Åh tusen tack :D va glad jag blir, jag vinner aldrig!
Emmelie

2014-03-23 20:33:57
URL: http://linneagranstrom.vimedbarn.se
Hanna - Min vardag som trebarnsmamma

Mysig dag! :-)

Svar: Ja ibland lyckas man helt enkelt =)
Emmelie

2014-03-23 21:30:31
URL: http://hannafialotta.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0