Det är över.

Och så var det över..
Min tid på folkhögskola är klar, jag har läst upp alla mina betyg och kämpat röven av mig för att få allt med studier och familjeliv att fungera. Jag hoppas och tror att jag gjort ganska bra ifrån mig och kan få ett omdöme som gör att jag har en chans att komma in på drömutbildningen på högskolan och börja min väg mot att bli barnmorska.
Lite vemodigt är det faktiskt när man insåg att nu kommer jag inte gå där mer, men jag är redo för nytt. Tiden där har betytt mycket, fina lärare och jag har insett att jag trots att jag har ganska god studieförmåga och att jag kan om jag bara vill.
 
Resten av dagen tillbringades hemma, ja efter en fika på stan med mamma och mormor där jag fick ta emot lite blommor och ett presentkort för att jag trots allt tagit examen.
Kan säga att det var två trötta barn här ikväll, Ebba hade vart på utflykt till Göteborg med dagis hela dagen och Hugo var nog inte riktigt van att vara lämnad en heldag efter allt vabbade med Ebba det senaste. Så nu sover de båda gott sedan en liten stund tillbaka.
Plockade nyss en fästing på Ebba med, och förbarmar mig själv att vi fortfarande inte kommit iväg och tagit de där jäkla vaccinet mot TBE. Efter mycket velande så har vi nog bestämt oss för att vaccinera iallafall, vi är så mycket ute i skogen och där finns det ju fullt av de där äckliga små krypen!
 
Nu ska här njutas av kvällen, jag har officiellt sommarlov nu (haha ja iallfal till jag blir inringd att jobba)
Godnatt på er.
 
Två kvällströtta barn <3
 
 
 

Kommentarer
Yohannas.se

Sååå bra gjort!!!

Svar: Åh tack =)
Emmelie

2014-05-28 21:48:38
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Sandra Rogers

Hurra, hurraa! Bra kämpat! Duktig du har varit :)

Svar: Tack så mycket, nu håller vi tummarna för framtiden :)
Emmelie

2014-05-28 23:48:40
URL: http://libelli.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0