Inte en sådan start på veckan som vi tänkt oss.

Klockan var ställd, jag var redo för den sista ordentliga skolveckan innan jag slutar på Hjälmared för gott. Ebba blev dock sjuk inatt och planerna ändrades alltså, hon har kräkts en gång och har ont i magen men jag tvivlar på att det är någon riktigt magsjuka hon drabbats av. Trots det så är jag livrädd, livrädd att det någon skit som smittar och att jag ska drabbas - denna fobi tar så mycket energi ifrån mig som jag hade kunnat lagt på annat.
 
Med andra ord så blev planerna inte alls som vi tänkt oss, istället får vi på bästa sätt försöka fördriva dagen här hemma. Tvn lär gå varm och förhoppningsvis kan vi även vila tillsammans en stund hela familjen runt lunchtid för det lär vara välbehövligt för Ebba som inte sovit som hon brukar.
Jag är inget vidare på att underhålla barnen inomhus, så efterlyser enkla pysseler eller aktiviteter som vi kan sysselsätta oss med denna gråa måndag.
 
Önskar er en bättre start på veckan än vad vi tycks få...
 

Kommentarer
Jennie & FrökenFlis

men nej fy så tråkigt för er :( Hoppas de går över snabbt & att de inteär magsjuka :(
Tips på fördriv inomhus är jag också dålig på. Men flisan älskar att pyssla med toarullar. Hon håller förtillfället på med en liten familj med mamma, pappa, barn & hund med hjälp av färg, ögon & piprensare :) De kanske inte är något alla har hemma dock =/
Sen kan man ju alltid baka något gott, om hon orkar med det vill säga.
Kramar!

Svar: Ah synd jag inte har piprensare eller så då. Får nog fylla på pysselförrådet till regniga dagar eller vab
Emmelie

2014-05-12 08:26:01
URL: http://jenniesays.blogg.se
19 w

Åh, jag förstår dig precis. Jag är också så oerhört rädd för magsjuka, det är verkligen någonting som jag avskyr. Vi har haft magsjuka några gånger sedan april faktiskt...

Svar: Hoppas och tror de är något annat!
Emmelie

2014-05-12 09:01:24
URL: http://www.missvendel.com
Malin, Tvillingmorsan

Usch! Här hemma är vi sjuka allihopa, tvillingarna också! Men mest feber och halsont! :/ Krya på kramar !<3

Svar: Fy då:( säger detsamma till er <3
Emmelie

2014-05-12 13:38:23
URL: http://blogg.loppi.se/tvillingmorsan/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0