Ett dygn och göra vad jag ville.

Då var man hemma igen med två sovade barn på sina rum.
Jag fick mig ett dygn ensam, barnen var med deras pappa och jag fick möjligheten att bara vara Emmelie för ett par timmar och slippa ansvaret lite för en stund.
Så att ligga i sängen och kolla på tv en heldag passade jag på att göra, just för att jag hade möjligheten och den aldrig brukar finnas annars.
Känner mig jättetrött nu idag på kvällen, men jag tror att denna dagen givit lite extra energi så jag orkar kommande vecka.
 
Att vara ensamstående, det ÄR verkligen en utmaning för att få dagarna att gå ihop. Jag gör så gott jag kan men många gånger så känner jag mig så fruktansvärt maktlös och önska dygnet hade fler timmar och jag hade möjligheten till att klona mig och kunna göra två saker samtidigt. Hjärtat och hjäran går många gånger åt olika håll och det är svårt och veta vad man ska lyssna på. I mitt fall brukar jag oftast lyssna på hjärtat, jag tror att det är de som räknas i längden och därför känns det lite extra jobbigt just nu när man fått gett vika för vad hjärtat säger och istället lyssnat på hjärnan.
 
Biter ihop och kör på och hoppas att första veckan i november startar bra.
Önskar er en fin kväll.
 
 

Kommentarer
maria eek

Önskar dej det samma :) Hoppas att tentan gick bra!

Svar: Ja det hoppas jag med men jag har verkligen ingen känsla alls över hur det gick. Så håll tummarna hårt . Kram
Emmelie

2014-11-03 00:49:40
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0