När klockan ringer mitt i natten.

Känslan när klockan ringer mitt i natten och man vaknar i panik och undrar vad tusan det ringer för?
04:45 ringde mitt alarm idag, bussen ner mot stationen går om en timma och tåget mot Skövde och praktiek går några minuter efter sex. Nog för att jag tycker det är otrolgit spännande på att praktisera på vårdcentral men att ställa klockan mitt i natten för att hinna dit till åtta känns inte lika roligt.
Idag kommer jag dessutom med största sannolikhet smyga iväg medan barnen sover och inte vara hemma förens det är dags att lägga dom, det står jag ut med under tre dagar men hur blir det sedan?
Har bestämt mig för att ansöka om förflyttning till Borås för termin två, jag vet att chansen att komma in där via förflyttning är liten men jag tänker ge det ett försök och påtala hur min familesituation ser ut för att få ökad förståelse.
 
Dags att klä på sig ytterkläder och ge sig ut i kylan, men först måste jag smyga in och kolla på de två sovande syskonen.
Önskar er alla en fin dag!
 
 

Kommentarer
Michaela

Min klicka ringde tidigt idag också..04.25. Och samma inorgon zzzzz. Men SEB är det helg, det jan man glädjas över :)
Jag tycker verkligen att du gör rätt i att ansöka om förflyttning. Känns smidigare för dig. Tryck verkligen på det här med din familjesituation. Att det är för barnens skull, inte vara gör din. Jag skulle tycka det var trevligt att ha dig nära också :) vi kan väl ses snart? Hör av dig när du kan :)

Kramar.

Svar: Alldeles för tidigt! Varför behöver du gå upp så tidigt? Ska ansöka om förflyttning och kan bara hålla tummarna :) jag kan ses, i helgen?
Emmelie

2014-10-02 06:25:37
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Anonym

Ja vi behöver socialt umgänge efter den här veckan så till helgen kanske vi kan göra något! Vi borde vara friskförklarade imorgon men vi kan ju ställa in oss på söndag för säkerhets skull :)
Bussen ner till stan går 05.28 och jag tycker om att ha gott om tid på mig ifall något oväntat inträffar. Så jobbdagar ringer klockan 04.25 😁

2014-10-02 08:00:11


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0