Baciller på ingång.

Godmorgon.
 
Jag kommer aldrig vänja mig vid att stiga upp vid fem då det fortfarande är alldeles kolsvart ute.
Men eftersom tåget går mot Skövde innan halv åtta och jag har två barn att lämna på två olika ställen i stan utan körtkort så tar det tid. Herregud vad ett körkort hade underlättat min vardag, men helt ärligt så har jag varken tiden eller pengarna att börja ta det just nu. Känns som att jag har fullt upp under dygnets alla timmar och känner att jag kan inte ta på mig mer för tillfället. Men i framtiden så är det nästan ett måste att ha när jag bor där jag gör och dessutom är ensam med barnen.
 
Bacillerna har börjat hitta hit och barnen har börjat bli lite små förkylda, jag håller tummarna stenhårt att det stannar just vid detta och ej utvecklas till något med feber eller liknande. Känns som många drabbas av det ena och andra när vardagen drar igång igen, och mycket är nog för att föräldrar lämnar sjuka barn! Blir tokig på egoismen man märker när barn är på dagis när det helt synligt inte mår bra! Allra värst är det ju när magsjuke perioden drar igång och folk skickar syskon till barn som ligger i kräksjuka till dagis och ej håller på sina 48 timmar.
Nej håll er hemma om ni är sjuka så slipper de bli en sådan spridning på skiten , med det säger jag godmorgon och stressar vidare med dagen.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0