Två stolta syskon.

 
Vad varm jag blir i hjärtat av denna bilden, jag bad Ebba att ta med sig Hugo och gå några huslängor längre bort och låna socker. Gissa om båda två blev stolta att de fick ta sig an en sån stor uppgift alldeles på egenhand?
Ebba var noga med att hålla Hugo i handen ordentligt men de gick raka vägen till huslängan några hundra meter hemmifrån och kom tillbaka lika stolta bägge två.
Jag tror stenhårt på att de växer i sig själva av att få ta lite mer ansvar ibland och få testa på något som de vet hjälper sin mamma och som känns lite stort att klara ensamma.
Av sockret vi lånade så blev de en liten sats med kakor, jag är en sån mamma som väldigt sällan bakar med barnen så efter att de bad om att få baka så kunde jag inte säga nej.
 
Nu ska jag göra mig en kopp te, öppna de där tunga böckerna och börja ta mig igenom uppgiften som ska göras denna veckan - cellbiologi och kemi.
För mig är det bland de tråkigaste man kan göra och läsa om, får försöka ändå helt enkelt.
Kram på er, hoppas ni får en bra kväll.
 

Kommentarer
Trees, mamma i London

aaw vad duktiga! förstår att dom var stolta :D Tror också dom växer massa av sånt där!

Svar: Ja de bara sken upp så både när de fick gå själva och när de kom tillbaka, fint att se <3
Emmelie

2014-09-09 22:19:56
URL: http://mangofisk.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0