Ledighet och japanskt körsbärsträd.

Godmorgon fredag.
Efter en heldag i skolan igår med odling av bakterier, olika prover och övning på steriluppdukning och handtvätt så är jag klar i skolan för denna veckan. Jag klantade till mig igår och råkade sticka mig på en kanyl efter att sjusköterskan tydligt sagt "Var försiktiga det händer att folk sticker sig, men det var ett par år sedan sist" Insåg att jag stack mig när jag drog av locket till kanylen och fick skämmas och erkänna min miss eftersom min handske fylldes med blod. Tur att de skedde en dag som denna när jag var sterilttvättad och använde mig av sterla kanyler.
 
Nu har jag alltså ledig tid ända till fredag och denna dagen kommer gå åt till att åka tåg mestadels av tiden eftersom jag och Hugo ska åka med och hämta Henriks son som också ska vara här i helgen. Ser fram emot en hektisk helg och förhoppningsvis kan vädret visa sig från sin bästa sida så vi får njuta av våren lite till. Herregud vad det är vackert när körsbärsträden står i blom, jag skulle kunna stå och beundra dom i all evighet.
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0