Mitt i veckan.

Godmorgon onsdag.
 
Mina föreläsningar blev inställda och det betyder att jag har två extra dagar på hemmaplan där vi tillsammans försöker läsa oss igenom allt vi skulle gått igenom på plats. De är så lyxigt att lämna barnen och sedan ses hemma hos mig och tillsammans läsa och disskutera om de vi lär oss, men mikrobiologi får min värld att gunga lite om man säger så. Allt man tidigare hört visar sig vara fel och det finns verkligen bakterier och virus överallt som kan ge upphov till massa obehagliga sjukdomar - så tvätta händerna!
 
Annars har våren verkligen hittat till Alingsås och det har verkligen exploderat överallt och trädena  börjar bli gröna. Våren är verkligen min årstid eftersom allt känns så nytt och underbart och man har en stor längtan efter sommaren och allt vad de innebär. För att inte tala om ljuset, helt plötsligt så kan man gå ut ett par timmar till efter middagen och ta in barnen precis innnan läggdags bara och då är de både trötta och smutsiga.
Ska passa på och njuta ordentligt av dagens väder, för redan imorgon så förväntas de bli sämre igen.
 
Min älskade sexåring kan verkligen visa käsnlorna med ansiktsuttrycket;)
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0