Något som förstör i min vardag.

Jag har vart med om fruktansvärt mycket under mina tonår och fram tills jag fick barn, och mycket av de har gjort mig starkare och jag har bevisat min styrka genom att klara av saker som varken jag själv eller folk i min närhet trodde jag skulle klara. Jag ångrar egentligen inte speciellt mycket av det jag genomgått för de har gjort mig till den jag är idag. De enda jag önskar är att jag slapp möta är alla människor som svikit mig utan att blinka och utan att de rör dom i ryggen, människor som lovat dyrt och heligt att det alltid ska finnas där och ställa upp för att sedan bevisa motsatsen när de väl behövdes.
Detta har gjort mig väldigt misstänksam, jag litar gärna på människor men jag är ständigt livrädd för att de ska svika mig. Jag oroar mig ständigt för att jag gör fel och för att inte vara bra nog för andra människor. Min självkänsla är väldigt låg mycket detta pga människor som tryckt ner mig. Detta förstör så mycket i vardagen och gör mig så osäker gällande Henriks känslor och extra jobbigt blir de då så fort vi är ifrån varandra. Jag önskar så jag var annorlunda på detta plan och mer självsäker och litade på mina närmsta, men mitt förflutna sätter delvis käppar i hjulet för mig.
Och hur tränar man bort sådant och får en bättre självkänsla?
 
 

Kommentarer
Angus

Jag har inte blitt sviken men har ädn haft en mycket dålig självkänsla framförallt till när det kommer till att tro att någon tycker om mig på riktigt,
men det går ju o träna upp! :) finns ju diverse självhjälpsböckler och liknande :)

2015-04-20 20:00:58
URL: http://angusfoto.blogg.se
Anonym

Mia törnbloms bok självkänsla nu

2015-04-21 09:50:37


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0