Semestern har börjat!

Sju veckor med jobbiga arbetspass är över, och Henrik  har gjort sista pass på Volvo och kommer vi få så mycket mer tid tillsammans. Stora delar av sommaren har vi arbetat om varandra eftersom han åker tidig morgon innan jag går upp och jag många gånger har arbetat kvällspass, tänk att det är över och att vi klarade oss igenom det så bra. Nu får vi på allra bästa sätt försöka njuta av ledighet tillsammans innan min skola drar igång på allvar om tolv dagar.
 
Vårt hem börjar bli överfullt med prylar, vi har en fyra och egentligen är den rätt rymlig men grejerna får helt enkelt inte plats. Förvaring ska ju vara A och O och den fungerar helt okej, men det är så mycket vi behöver ha här hemma och det kommer fler och fler nya saker in men inga saker ut.  Tänkte börja fotografera lite av sakerna och lägga ut på diverse köp och säljsidor, men de är tålamodskrävande och ibland är folk bara förbannat snåla och vägrar betala iprincip någonting för grejerna och då kan det vara känner jag.
Tänka sig att idag gick första flyttlasset från Henriks tidigare lägenhet och in till min, han har ju bott här på heltid sedan i maj men lägenheten hade ju uppsägningstid och vi har dratt ut på att flytta in i de sista, ännu mer saker här hemma med andra ord, men sånt kan jag leva med när jag har turen att få dela alla mina dagar med den jag älskar.
 
Killarna njöt av sommarvärmen på baksidan efter en heldag på stranden med barnvakt medan jag o Henrik kånkade på saker i flyttvärmen, jag trivs rätt bra att bo som vi gör.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0