Min vän under hittils 10 år.

 
 
För ett par dagar sedan fann jag knölar vid Tildas juver, något jag aldrig tidigare sett. Efter ett besök hos vetrinären hittades ett par till och det var juvertumörer det handlade om. Ingen vet om tumörerna är godartade eller elakartade och i 50% av fallen är de elakartade hos äldre hundar. Vetrenären förklarade även att många hundar lever i flera år med godartade tumörer. Operationen skulle varit för stor och omfattande för en så gammal hund och genomgå och det hade heller inte varit någon garanti för att förbli frisk och därför har jag tagit beslutet att inte operera. Jag får vara uppmärksam på om dom växer, om hon på något vis försämras och isåfall söka vård igen. Jag håller tummarna jag har flera år kvar med min vän som troget funnits vid min sida i tio år, men jag ska njuta lite extra av varje dag och lägga stor fokus på och göra sådant jag vet hon älskar. Ett liv utan Tilda, hur tusan skulle de vara?
 
 

Kommentarer
Mirre

<3 Ohhh du vet ju hur jag haft, trodde inte ett liv utan skulle gå, det gör det men knappt, så njut nu, hon kan ju finnas med ett tag till <3

Svar: Jag håller mina tummar stenhårt <3
Emmelie

2015-12-10 21:28:03
URL: http://nouw.com/sweetwords


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0