När barnen är iväg.

Idag kommer barnen hem för en snabbvisit igen, efter 5 dagar hemmifrån så har jag längtat ordentligt. Försöker tänka på att de har iallfall haft det roligt när de åkt och hälsat på släkten i Borlänge men jag känner mig rastlös och halv utan dom. Från första början när vi gick isär så var en natt ifrån dom ett rent helvete, men nu under de senaste året har jag lärt mig uppskatta tiden då de är iväg. Även om jag oroar mig, undrar vad de gör och hur de mår när de är borta. När de är iväg njuter jag av att sova hela nätter och sova enda till klockan åtta, vilket är en enorm sovmorgon för mig. Jag passar även på att sortera och städa, sådant jag inte har tid för på samma vis när dom är hemma. Något jag även lärt mig göra det senaste är att passa på och göra nästan ingenting, krypa till sängs mitt på dagen med en bok och ett par chockladbitar och bara försöka att inte ständigt vara på språng (vilket är en stor svårighet för en som blir rastlös av minsta lilla)
 
Dags för en sen frukost, när tusan åt jag frukost 10:30 senast?
Sedan ska här röjas och invänta barnen som är hemma igen runt tolv - älskade ungar som jag längtat.
 
 
 

Kommentarer
maria eek

Vad glad jag blir av att läsa att du lärt dej att slappa och göra ingenting. Precis vad du behöver :)

Svar: Jag VET ;) men jag har så svårt att tillåta mig att göra det, men har iaf kommit en bit på väg och får fortsätta öva lite tror jag :)
Emmelie

2015-12-30 20:39:06
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/
Hanna Karlsson

Vad härligt att de kommer hem igen nu efter några dagar från varandra.

Svar: Ja de är skönt o få hem dom igen vill jag lova :)
Emmelie

2015-12-30 21:15:54
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Mirre

Ja kan förstå det är både på gott och ont och att du längtar. Men såklart får man ju en hel del nytta gjort kan jag tro å, för jag ligger efter med mycket känner jag, allt läggs på hög och förökar sig

Svar: Ja de blir lätt så här hemma också, de är så lätt hänt.
Emmelie

2015-12-30 21:17:04
URL: http://nouw.com/sweetwords
Angus

åh förstår att det är både skönt och urjobbigt!
Kan ju längta efter sovmornar och göra precis vad jag vill men saknar ju Pärlan när jag är på toaletten! :)

Svar: Jag har vant mig lite, men till en början var jag som du typ. Men nog är de bäst att ha dom hemma <3
Emmelie

2015-12-30 21:18:54
URL: http://angusfoto.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0