Sjuksköterskestudentens vardag.

Praktiskt prov väntar idag, och jag är nervös så in i helvete. Press funkar inte riktigt på mig, iallfall inte om det innebär att jag ska ha flera personer som studerar varje moment jag gör och bara väntar på att jag ska missa något viktigt. Jag vet att jag kommer få ett praktiskt moment att utföra, men jag har  ingen aning om vilket. Då är det av rätt stor vikt att jag kommer ihåg och frågar om allting viktigt, inte får blackout pga pressen och helt och hållet glömmer hur man faktiskt utför momentet och sedan ska det dokumeteras ordentligt. Jag är så otroligt nervös inför detta så jag har knapt sovit inatt och drömt om at sätta sonder, katetrar, ge injektioner och att ge läkemedel intravenöst.
Låt klockan vara tio och låt allting vara över, och för guds skull låt mig klara momentet också!
 
Annars är jag lite i sluttampen just nu, jag vet att snart är det inga mer föreläsningar och inget mer tvång att åka upp till Skövde på ett par veckor. Tentor att plugga till blir det ändå, men man kan göra det på hemmaplan. Minns tiden då lov faktiskt existerade, men så fort man kom in på högskolan så försvann den lyxen. Förra året på julafton när övriga satt och kollade Kalle Anka så satt jag och pluggade anatomi, livet som sjuksköterskestudent är inte jätte glamuröst alltid.
 
 
 

Kommentarer
Mirre

Nämen så fin skylt och hoppas att provet gick bra idag

Svar: Jag klarade det praktiska provet =)
Emmelie

2015-12-02 21:27:44
URL: http://nouw.com/sweetwords
Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar.

Hoppas provet gick bra och att du har haft en fin torsdag!!

Svar: Tack snälla du, jag klarade mitt praktiska prov!
Emmelie

2015-12-03 21:19:49
URL: http://hannadidrikson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0