Måndag med tisdagskänsla.

Måndagsmorgon, en ny vecka väntar och jag brukar inte vara den som lider av måndagsångest. Nej måndagar för mig innebär nästan lite nystart och den där jobbiga måndagskänslan som folk brukar ha brukar komma först under tisdagar för mig. Denna veckan ser dock lite anorlunda ut eftersom det återigen står tenta på schemat idag, 173 fantastiska termer på latin som ska kunnas prickas ut på vår kropp. Det är ju egentligen bara glosor att nöta in men latinska termer är oftast långa, med konstiga stavelser och man kan inte alltid associera till någonting när man tänker på ordet och då blir det genast mycket svårare att komma ihåg.
 
 
Statusen på barnen kommer vara såhär efter första riktiga och långa veckan efter ledigheten, de kommer säkert vara riktigt trötta efter dagarna. Jag är så tacksam att jag har min mamma som många gånger hjälper mig och hämta så dagarna ej blir så fasligt långa för dom. Eftersom jag pendlar tio mil till skolan så spelar det ingen roll hur jag än vrider och vänder på det för det blir långa dagar för mig trots allt. För mig är det ren lyx att vissa dagar kunna studera i Alingsås, slippa åka en timma, slippa förseningar och matcning av tåg och bara GÅ och hämta barnen när jag är klar. Får försöka njuta denna vecka eftersom tentastudier inför sista tentan på fredag står på schemat efter idag. Håll tummarna för mig idag, det kan behövas!
 

Kommentarer
maria eek

Jag håller tummarna!

2015-01-13 00:52:57
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0