Röda dagar och studiedagar.

Godmorgon.
 
Då kör vi återigen en röd dag, inte passande med röda dagar och studiedagar på skola och dagis såhär innan tentor vill jag lova. Tycker nästan det ska bli lite skönt med vardag igen och och få lite mer ordning på tillvaron. Jag har snart redan läst en termin av skolan, snart kommer nya studenter och vi är inte längre de nyaste. Tiden har gått otroligt fort och jag hoppas att det fortsätter så samt att de blir lite mer egenstudier så man slipper pendla tio mil enkel resa varje dag i veckan.
 
Dagen består av studier under eftermidagen, så under morgonen så tänkte vi passa på och gå upp på kaffe hos en kompis, det var alldeles för länge sedan vi sågs och till sommaren flyttar hon från Alingsås och jag kommer sakna henne något otroligt. Gör ont i hjärtat när man vet att en granne/vän som bott så nära helt plötsligt kommer befinna sig timmars bilresa här ifrån och att man inte bara kan komma på ett oplanerat besök. Får njuta av att ha kvar henne nära ett par månader till och ta så många besök jag kan fram tills flyttlasset går.
 
Nu tjatar Hugo om frukost här hemma, han har bråttom med sådant på morgonen medan jag gärna väntar någon timma och dricker kaffe i lugn och ro först, men men man kan inte få allt.
Önskar er en underbar tisdag, och hörrni glöm ej lämna avtryck ibland för de gör bloggandet så mycket roligare.
 

Kommentarer
JENNYH - Mammablogg

Åh vad gott det där såg ut, nu blev jag sugen på ett kvällsmål :)

Svar: Kör på , granatäpplen är det godaste ! =)
Emmelie

2015-01-07 21:50:13
URL: http://jennyh.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0